پروفسور یحیی کمالی پور مسافر دهکده جهانی

ساخت وبلاگ

  آقای دکتر یحیی کمالی پور مدیر مرکز مطالعات جهانی ،بنیان گذار و مدیر انجمن ارتباطات جهانی و موسس و سردبیر مجله مدیا گلوبال ( رسانه های جهانی ) با سابقه حدود سه دهه تدریس ،تالیف ،سخنرانی و حضور در مجامع و محافل ذیربط علمی و دانشگاهی را کمتر کسی از دانشگاهیان و دانش پژوهان حوزه ارتباطات و روابط عمومی نمی شناسد . طی سال های دهه هشتاد تا کنون کتاب ها و آثار متعددی از ایشان ترجمه و چاپ شده است . کتاب مسافر دهکده جهانی  که به شرح زندگانی   وی می پردازد  در نیمه دوم سال ۱۳۹۰به همت خانم نگین حسینی انتشار یافته است . 

شرح زندگی پرفراز و نشیب و تلاش بی وقفه او از کودکی و سالهای ابتدای تحصیل در روستای خیرآباد  راور کرمان واقع در حاشیه کویر لوت تا استادی و ریاست گروه ارتباطات دانشگاه پوردو کلومیت آمریکا ، شرح تلاش ها، سخت کوشی ها ،ناملایمات و فشارهای روانی و تبلیغاتی آنروزگار در آمریکا و ناگواری های زندگی خانوادگی تحت تاثیر تبلیغات شدید ضد ایرانی آن زمان آمریکا در عین حال موفقیت های علمی و دانشگاهی  آقای کمالی پور در  آمریکا و سپس سایر کشورها  و بیان صادقانه هرکدام از این فراز و فرودها از زبان وی کتاب را بسیار خواندنی و دلچسب ساخته است .

  این کتاب در حالی که خواندنی و شرح مستندی از تلاش های بی وقفه یک هموظن ایرانی برای پیدا کردن جای پا و نام و نشانی در حوزه علم و معرفت به ویژه حوزه مطالعاتی و علم نوین ارتباطات است ، خواننده را با فضای فرهنگی و اجتماعی جامعه ایران در سالهای دهه سی و چهل شمسی بخوبی آشنا میکند.همچنین چون ترقی و پیشرفت این استاد در آمریکا همزمان با اوج جریانات انقلاب اسلامی و پس جنگ تحمیلی ،تهاجم تبلیغات غرب علیه ایران و فضاسازیهایی چون نوشته شدن کتاب ضد ایرانی' بدون دخترم هرگز' توسط خانم بتی محمودی و نیز تهیه و پخش فیلمی بر اساس همین کتاب و پخش آن در سراسر آمریکاست . فضای سنگین آزار دهنده ناشی از تبلیغات بی وقفه علیه ایران بر زندگی شخصی کسانی چون دکتر کمالی پور در کتاب کاملاقابل لمس است .

 بدون تردید استاد کمالی پور در حال حاضر یکی از پز افتخارترین و موفق ترین استادان ایرانی بلکه استادان ارتباطات و روابط عمومی در سطخ جهان است.  دکتر کمالی پور را در سال های ۱۳۸۵ ، ۸۶ در ایران ملاقات کرده و با وی   یکبار  در مرکز تحقیقات صدا و سیما گفتگو کردم  و یکبار نیز با دعوت از وی  و حضورش در جمع مدیران و کارشناسان شبکه جهانی جام جم که مدیریت آنرا  بر عهده داشتم  از تجربیات ،نکات کاربردی،و دیدگاه های علمی ایشان بهره بردیم .

 تجربیات ارزنده، روحیه آرام ، پر کاری و سخت کوشی استاد هم در شرج زندگی و متن کتاب و هم در رفتار و مواجهه  علمی وی مشخص و برای دانش پژوهان بویژه دانشجویان علوم ارتباطات و روابط عمومی آموزنده و قابل استفاده است  .  

وب گردی...
ما را در سایت وب گردی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : سجاد webgardi بازدید : 1099 تاريخ : سه شنبه 30 مهر 1392 ساعت: 1:56